Thursday, March 31, 2011

KENANGAN TERINDAHKU…


Di rumah thn 2007 :Hurmmmm  alamakkkkk!!! Surat ape pulokkk nieewww???
 Aduhhhh PLKN laaaa…huhu..horeeeyyyyyy,yippiiiii….(^_^)
Aku mmg tringin sgt3 nk p plkn,,,dan akhirnye aku dpt…
Bla dgr je tntg plkn mst rmi yg xsuke la, myumpah seranah laa, tp aku x…
Aku bgtu gmbra bla terpilih utk myertai program tersebut…
Sbb…kak aku pon pnh terpilih mgkuti program tersebut..
Dia bgtaw aku yg program 2 srnok sgt..enjoyy je dsmping dpt mempelajari bnda2 baru,
Dpt rmi kwn2 dri plbgai kaum, Dpt latih dri kite berdikari,yelaa sjk dri bgku skolah asyik
duk bwh ketiakk emak jerr.. Kan2??? He3…..

hari pertama di PLKN : TAKUTT,,, RISAU…sorg2..xdek kwn….mcm mne niee???
Tp smua tue bkn alasan..bnde 2 la yg akn wat kite lbh brdkari…

Pertnghn bulan di kem : waahhhh xsgka syokkklaaa aktvti & pgisian didlm kem niee…
Ade 4 modul semuanye..nk tahu???
Ptma modul fizikal, ke-2 modul knegaraan,ke-3 modul pembinaan karakter &
 akhir skli modul khidmat komuniti…
ermmmm mcm2 kn aktvti yg tlh drncg..mmg best,,,rugi spe yg xmrsainyerr…
waahhhh betape btuahnye sayeee….(^_^)

saat hamper tamat kem : SEDIH…..SAYU….arrrrghhhh aku xnk bpisah..xnakk!!!
aku sygkn kwn2 aku,cikgu2,dan jurulatih aku….kami dh mcm 1 keluarga….
Sedeyyy, gembira…semua lalui bersama…..
Terima kasih kwn2,cikgu2,& semua jurulatihku semasa di kem Latihan Khidmat Negara
Di kem Kuala Krai Kelantan….
Akanku kenang kngn disana smpi bila2…INGAT DAKU DLM DOAMU…

**klu korg nk tau ...aku bjumpa gan bf aku skrg nie kat plkn nilah....firt aku lgsung xde prsaan kt dia... tp bla kem dh tamat prsaan rindu kat dia mkin memuncak...baru aku sdear bhwa aku sudah jatuh cinta padanya..hehehe......x ku sangka cinta aku bermula di plkn...alhmdulillah..
**gambarr di bwh da pic my bf..haaa klu korg camm muke dia try la crai yg mna 1 my bf..huhu...


OBJEKTIF PLKN :

**Program Khidmat Negara akan dilaksanakan bagi mencapai objektif yang telah digariskan seperti berikut:
  1. Meningkatkan semangat patriotisme di kalangan generasi muda.
  2. Memupuk perpaduan kaum serta integrasi nasional.
  3. Membentuk perwatakan positif menerusi nilai-nilai murni.
  4. Menyemarakkan semangat kesukarelaan.
  5. Melahirkan generasi muda yang lebih cergas,cerdas dan penuh keyakinan diri.


 Sesungguhnye inilah KENANGAN TERINDAHKU……
                                               

                       Aku & kwn2ku,Mei,Shin Ai,Nadia &Korwah
                         **kamilah WIRAWATI negara**
                                               

                              **inilah WAJAH2 WIRA NEGARA**
                                        

                      ** BERsedia utk menembak (di pdg lpg sasar)**
                                      

                        **semangat berpasukan tlh mmbawa kejayaan**
                                  (inilah company aku BRAVO)


 Khidmat komuniti, kenegaraan,pembinaan karakter & fizikal


BEST KAN......SATU HASRAT...
                                     SATU SEMANGAT...
                                                SATU TEKAD....
     #KHIDMAT NEGARA TGGJWAB BERSAMA#
         -----------------------------------------------------

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...